Konkurencja cenowa i pozacenowa

Konkurencja cenowa i pozacenowa

Przedsiębiorcy bez ustanku walczą o miejsce na rynku oraz o klientów. Jest pomiędzy nimi konkurencja. Jeśli popatrzymy na to bardziej fachowym okiem to będziemy mogli podzielić konkurencję na cenową i pozacenową. W tej pierwszech, jak sama nazwa wskazuje, chodzi o rywaizację cenową. Każdy z przedsiębiorców będzie starał się przedstawić nabywcom niższą cenę tego samego produktu. Wszystko po to, aby kupił on u nich a nie u kogoś innego. Konkurencja pozacenowa to przede wszystkim współzawodnicto, które opiera się o inne elementy niż o cenę. Mowa tutaj o na przykład jakości jakiś dóbr czy usług, a także na przykład o dostępie do informacji. Tutaj można zaliczyć także reklamę, dzięki której klient w ogóle dowie się o tym, że dane przedsiębiorstwo oferuje jakiś konkretny produkt czy usługę. Oczywiście zarówno konkurencja cenowa jak i pozacenowa to wynik rywalizacji o ograniczone środki. Zazwyczaj na rynku występują obie formy rywalizacji. Bardzo rzadko zdarza się tak, aby firmy rywalizowały ze sobą na przykład tylko ceną.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>